onsdag 9 juni 2010

Smycken av yllespink


Ibland har jag bara lust att göra småsaker.Fast det är ju kul om det går att använda förstås. Smycken av ull värmer ju faktiskt också:-)
Fast nu är det ju sommar så jag kanske ska hitta ett annat material än ull. Återkommer om detta.


Här har jag använt en liten bit tovad angoraull till blomman. Jag har fortfarande kvar en del ospunnen angora, fast det är ett antal år sen jag sa farväl till kaninerna. Bandet har jag stickat av silkegarn som blev över efter en halsduksväv.

3 kommentarer:

  1. Det var trevliga smycken.
    Titta gärn in hos oss: www.qmade.blogspot.com mer om kvinnligt hantverk
    mvh Lotta Callander

    SvaraRadera
  2. Var kommer du ifrån? Spinker, vad betyder det?

    SvaraRadera
  3. Titta under rubriken Så förstår du vad Spink betyder. Textilt avfall = överblivna bitar av textil.

    SvaraRadera

Trendigare än någonsin med spink.

Sent omsider verkar de flesta ha upptäckt vitsen med att spara,lappa och laga. Kanske beroende på allt tal om krisberedskap? En annan som sp...