tisdag 26 oktober 2010

Garnspink



Ibland får man över korta garnsnuttar som kan vara svårt att hitta nåt användningsområde för. Jag har dock svårt för att kasta nåt textilt material oavsett hur smått. Till broderi behövs inte alltid så långa trådar. Jag är ingen duktig brodös, men fuskar ibland i ämmnet. Läggsöm är mitt favoritstygn. Här har jag sytt fast vadmalsapplikationerna med lingarn 16/2.
Mönstret är inspirerat av en gammal dyna från Västerbotten.Ifall garnsnuttarna är lite längre, kan man virka små blommor att använda som brosch.
Jag sätter dom som dekoration på mina hattar. Vanliga garnbollar kan också bli dekorativa tillsammans med en bit flor.

1 kommentar:

  1. Hej Ringvor!
    I förra veckan var jag på en föreläsning om trasmattor. Gullvi Heed hyllar också spinkets lov, precis som du. Inte den minsta lilla trasbit fick förfaras, allt kom till användning i hennes vackra mattor. Små bitar på 5 -6 cm gick att använda till att sticka mattor med. Fantastiskt!
    Ha det gott!
    Stina

    SvaraRadera

Trendigare än någonsin med spink.

Sent omsider verkar de flesta ha upptäckt vitsen med att spara,lappa och laga. Kanske beroende på allt tal om krisberedskap? En annan som sp...