tisdag 4 januari 2011

Halskrage av kashmir



Har du råkat tvätta din favoritkashmirtröja lite för varmt så den krymt, eller kanske vuxit ur den? Förtvivla icke! Du kan ta tillvara bitar utav den och göra en dekorativ halskrage som värmer skönt. Ärmmuddarna gör du pulsvärmare av på samma sätt.
Bitar som blir över kan också användas (efter att ha tovats ytterligare) till smycken av olika slag. Man kan rulla bitar till pärlor och trä dom varvade med glaspärlor, eller vika bitar som bilden nedan visar. Här har jag använt pärlor av korall som jag tyckte passade i sammanhanget.



4 kommentarer:

  1. Men så fint det blev.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Du är otrolig på att hitta på!

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Man kan använda det mesta till något. Problemet är bara att ha plats med allt tills dess idéerna poppar upp. Tur att jag har många uthus, när alla garderober och skåp svämmar över.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga idéer! En sån där halskrage med fransar vill jag ha! Både snygg och så skön för en frusen en som jag. Ska se om jag kan fynda några ulltröjor på Kupan ...

    SvaraRadera

Trendigare än någonsin med spink.

Sent omsider verkar de flesta ha upptäckt vitsen med att spara,lappa och laga. Kanske beroende på allt tal om krisberedskap? En annan som sp...