fredag 11 maj 2012

Min första kumihimokorg

Korgar har jag prövat göra i olika textila tekniker. Stickade och tovade, virkade och flätade. Men nu måste jag se om det fungerar att sy en korg av en tras-snodd i Kumihimo.
Har en tendens att bli insnöad på de nya tekniker jag provar. Åtminstone fram till jag hittar nåt nytt att testa.
 Min hemmagjorda kumihimovävstol är inte optimal. Jag prövar att ställa den på en pall och får genast bättre arbetsställning. 

Om jag använder 6 röda och 2 mörkblå band, så blir det ett prickigt band.
Rullar ihop bandet och börjar sy. Få se hur långt materialet räcker...
Det blev ingen jättekorg, men den rymmer trådrullar,knappar eller en hel del godis förstås.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trendigare än någonsin med spink.

Sent omsider verkar de flesta ha upptäckt vitsen med att spara,lappa och laga. Kanske beroende på allt tal om krisberedskap? En annan som sp...