söndag 26 september 2021

Garnsnuttar kan också vara spink

 Ibland blir det över ett litet nystan när man stickat ett projekt. Eller
om man spinner själv så blir det inte alltid så stor mängd att det kan bli nåt. Dessa små snuttar kan vara en källa till nya projekt.
Som t.ex denna tröja som jag stickat av en blandning av handspunnet och överblivna små nystan av det jag stickade på 80-talet. Kan också vara upprepat garn från nåt jag inte orkade färdigställa,

Mönstret heter Vulkan och är designat av norska Inga Semmingsen. 

Det är den första tröja jag stickat uppifrån och ner, och var kul och lättare än jag trott. Blev riktigt nöjd med resultatet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trendigare än någonsin med spink.

Sent omsider verkar de flesta ha upptäckt vitsen med att spara,lappa och laga. Kanske beroende på allt tal om krisberedskap? En annan som sp...