tisdag 28 juni 2011

Picknickfilt

Denna sommar deltar jag i två utställningar ( som har vernissage samma dag - 1 Juli) så jag har faktiskt känt mig lite splittrad. Har för mycket material och svårt att bestämma mig för vilket jag ska ägna mig åt. Men eftersom den ena utställningen har temat "Metalltråd och gamla spetsar", så tänkte jag på alla spetsdukar som mina anmödrar virkat och jag har haft liggande i skåpen.
Dom färgade fotlapparna i ylle från försvarets överskottslager har också legat länge i en låda och väntat på min inspiration. Med ett foder av ullteddy så blev det en riktigt fin picknickfilt.
Man kanske också kan använda den som pläd under kalla vinterdagar. Men dom vill man ju inte tänka på nu. Fast varje årstid har ju sin charm, och att ligga och mysa framför en brasa när frosten knäpper i stugknuten är inte heller så dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trendigare än någonsin med spink.

Sent omsider verkar de flesta ha upptäckt vitsen med att spara,lappa och laga. Kanske beroende på allt tal om krisberedskap? En annan som sp...