söndag 10 september 2017

Förkläden i vintagestil

Ibland hittar jag gamla gardiner som inte passar i mina fönster , men som kan bli fina som förkläden. Jag har ritat av och gjort mönster av mina anmödrars gamla förkläden. De är så välgjorda och med fina detaljer jämfört med de som finns att köpa idag.
Det är förstås svårt att hitta tyger som är lika fina som de som användes av de anmödrar som sydde förkläden till missionsauktionerna, och gav de damer som kanske inte var lika skickliga i att sy, eller kanske inte var lyckliga ägare till en symaskin, möjlighet att ropa in ett fint förkläde.
Måhända kommer mina ättlingar att hålla en liknande auktion efter mitt frånfälle? Till dess finns möjlighet att köpa dessa förkläden, eller gå en workshop och sy sig ett eget. Se villkor  på min andra blogg : ringvor.blogspot.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trendigare än någonsin med spink.

Sent omsider verkar de flesta ha upptäckt vitsen med att spara,lappa och laga. Kanske beroende på allt tal om krisberedskap? En annan som sp...