tisdag 17 oktober 2017

Handvävt spink

I flera år har detta tyg legat och väntat på min inspiration. Jag hade nog egentligen tänkt sy något plagg av det , men så fick jag av dottern ett par avlagda kuddar som behövde ett överdrag, och då slog det mig att det handvävda tyget faktiskt skulle passa till detta.

Av den spinkbit som blev över sydde jag en väska till det väskhandtag som jag köpt på Knut´n .
Hittade en liten restbit från en halsduksväv i flamfärgad myggtjäll som passade till foder också.
Nu behöver jag tips på vad jag kan göra av spinkbitarna i Västerbottensdräll som blev över efter att jag sytt en gungstolsfäll. Varpen är i bomull och inslaget i handfärgad alpacka. 



1 kommentar:

  1. Har ni vävnotan till västerbottendräll. Jag är intresserad av att köpa. V. V. Svara till kirsti_j@hotmail.com. Tack Kirsti

    SvaraRadera

Trendigare än någonsin med spink.

Sent omsider verkar de flesta ha upptäckt vitsen med att spara,lappa och laga. Kanske beroende på allt tal om krisberedskap? En annan som sp...